Mongoliereis deel 1 - Reisverslag uit Strakonice, Tsjechische Republiek van Joan Pijpker - WaarBenJij.nu Mongoliereis deel 1 - Reisverslag uit Strakonice, Tsjechische Republiek van Joan Pijpker - WaarBenJij.nu

Mongoliereis deel 1

Blijf op de hoogte en volg Joan

24 Juli 2012 | Tsjechische Republiek, Strakonice

Zondag 22 juli 2012. Vandaag is de vertrekdag van een reis waar ik sinds half maart veel voorbereiding voor het getroffen. De meeste voorbereiding is gaan zitten in het gereed maken van de auto. Bijna alle vloeistoffen zijn vervangen, nieuwe achterbumper, wiellager gesteld, nieuwe bushings, dynamo startmotor gereviseerd, v-snaar vervangen, nieuw dieselfilter, nieuw antisteen gaas voor de radiateur, alle vetnippels ingevet, 4 nieuwe banden, achteruitrij schijnwerpers geplaatst, nummerplaat verplaatst, 2-meter radio opnieuw geprogrammeerd, waslijn gemaakt, propaan gasflessen ipv campinggaz, compressor ingebouwd, telefoon oplaadpunt bij het bed gemaakt, nieuwe zekeringkastjes, extra watertanks geplaatst, en nog meer kleine dingen. Morgen heb ik afgesproken met Helena die ik vorig in Spanje heb ontmoet, zij woont in Strakonice, Tsjechie. Dus dat wordt de eerste bestemming van de reis. Weinig bijzonders onderweg, aantal files met zo'n anderhalfuur vertraging.

Maandag 23 juli 2012. Lekker in het zonnetje zitten lezen in afwachting van Helena. Terwijl ik daar zo lekker zat voelde ik opeens geknabbel aan mijn elleboog. Ik kijk, zat er een eend aan te sabbelen. Nou ja zeg! Eenden weggegjaagd maar ze kwamen gewoon terug, die zijn wel erg tam geworden. Met Helena het stadje bekeken en vooral veel bier gedronken (zo hoort dat hier, dus dan pas je je maar aan ;-) ). Ik heb een typisch Tjsechisch diner genoten: Dumplings met kool en vlees. Dumplings is brood met ei en nog wat zaken wat vervolgens gekookt wordt. Leuk om een keer te proeven maar het wordt geen favoriet. Later die dag nog gestoken door een wesp, althans dat denk ik aan de gevolgen te zien en de pijn die het deed. Mijn hele voet is ondertussen opgezwollen :-(. Al met een leuke dag.

Dinsdag 24 juli 2012. Op aanraden van Helena naar Slowakije getogen. Daar schijnt een natuurpark te zijn, de reis duurt echter zo lang dat van het park niets meer terecht komt. Ik kwam om 1800 aan bij de camping. Eerst nog een zandpad geprobeerd in de hoop wild te kunnen kamperen, maar dat werd niets. Misschien morgen nog even rondkijken, dan hoef ik maar 6 uur te rijden dus dat valt mee.

  • 25 Juli 2012 - 16:18

    Ha Joan.:

    Goed te lezen dat het eerste stuk van de reis goed is gegaan.
    Heeft de auto het goed gedaan? Alle aanpassingen zoals je had verwacht?
    Laat de pivo-tjes je lekker smaken en geniet van alle mooie dingen.

    Groet en tot de volgende mail.

    El en Paul.

  • 25 Juli 2012 - 16:34

    Bob En Karin:

    Hoi Joan,
    Leuk om te lezen dat jou route door Tjechie gaat. Lekker he die pivo's.
    De dumplings of Knedliki,moet je leren eten,het gaat vooral om lekkere saus en vlees erbij.
    Mijn moeder is Tjechische dus ik heb het vroeger veel gegeten.
    Goede reis in Slowakije,we kijken uit naar je volgende verslag. Bob en Karin

  • 25 Juli 2012 - 23:05

    Reaktie Vanuit NL / BE:

    Een goed begin is het halve werk en het is je gelukt om goed opweg te geraken.
    Op de beelden te zien heb je in ieder geval mooi weer.
    Ja ja ook alhier is het dan eindelijk zover de zomer is ook hier begonnen deze week.
    De eerste kilometers reeds achter je gelaten en "some more to go"
    Leuk om wat van je te vernemen, nog vele veilige mooie kilometers, geniet er van.
    Dan neem ik alhier nog een pintje voor de nodige verkoeling.

    Groet Andries

  • 27 Juli 2012 - 23:22

    Bart:

    Zo, net weer terug in NL. Dus de avonturen van Joan maar eens bijlezen. Het begin klinkt al goed. Fijn dat je een foto van Helena bijgevoegd hebt. Anders had ik daar naar moeten vragen. :-)

    Ik neem aan dat je inmiddels verenigd bent met je andere reis/hobbygenoten.

    Goede reis verder!

  • 28 Juli 2012 - 11:19

    Vanuit De Bibliotheek Onder Kiëv. :

    Hoi Joan, dat natuurpark in Slowakije kennen we. Vooral veel hekjes en tientallen verbodbordjes met wat je allemaal níet mag. Wel mag: netjes achter elkaar over de vaste paadjes tussen de hekjes wandelen. Heel veel heb je er niet aan gemist, denk wij.
    Groet!
    Marian en Joost

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Strakonice

Mongolie overland

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2012

Mongolie reis deel 11

15 Oktober 2012

Mongoliereis deel 10

04 Oktober 2012

Mongoliereis deel 9

27 September 2012

Mongoliereis deel 8

16 September 2012

Mongolie reis deel 7
Joan

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 3797
Totaal aantal bezoekers 57175

Voorgaande reizen:

01 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Alaska 2013

21 Juli 2012 - 30 Oktober 2012

Mongolie overland

Landen bezocht: